ДО УВАГИ ГРОМАДСЬКОСТІ! Надрукувати Надіслати електронною поштою

05-02-2019

        У зимовий період значний сніговий покрив та морозна погода завдають неабиякої складності диким тваринам при добуванні їжі необхідної для їх виживання та існування. Однак, ще одним набагато прикрішим моментом, який становить загрозу існуванню тварин є браконьєри, що нехтуючи всіма заборонами,  у особливо жорстокий метод намагаються усіма способами здобути дичину. З настанням холодів у місцях найбільшого перебування тварин (лісах, лісопарках, перелісках та територіях, вкритих чагарниками) появляються різноманітні пастки та петлі різного розміру. Від невеликих дротяних - на зайців та лисиць до величезних,  зроблених із сталевої линви, де можуть потрапити більші тварини - вовки, кабани, козулі тощо. Внаслідок цього гинуть сотні диких тварин жорстокою повільною смертю, задихаючись, зазнаючи каліцтв при розриві шкіри об петлю. При зашморгу петлі на кінцівках чи попереку тварина здирає собі шкіру до кісток та страждає  декілька днів, адже браконьєри не завжди відвідують вчасно пастки.

        На адресу Державної екологічної інспекції у Львівській області надходять звернення від небайдужих громадян про виявлення у межах приміської зони м. Львова та навколишніх сіл фактів браконьєрства за допомогою вищезгаданих пасток та петель. Як свідчить практика, боротьба із таким явищем не потребує спеціальної підготовки. Достатньо організувати групу небайдужих людей та під керуванням державних інспекторів, єгерів, досвідчених мисливців, представників органів місцевого самоврядування обстежити територію, орієнтуючись на залишені браконьєрами сліди на снігу (лісовій підстилці, траві). Окрім цього, петлі часто ставлять на звіриних стежках - поміж двох дерев, під корягами та вітровалом. Вишукуючи незаконні знаряддя необхідно уважно роздивлятися довкола та не поспішати. Зазвичай при собі необхідно мати невеличкий інструмент (кліщі, плоскогубці тощо), за допомогою якого легко зняти петлі. До речі, при встановленні петель браконьєри нерідко мають при собі такі інструменти, які видають їх при затриманні та слугують доказовою базою при розгляді адміністративних справ про порушення правил полювання уповноваженими особами та судами. Про виявлення таких незаконних знарядь необхідно інформувати користувачів мисливських угідь,  органи місцевого самоврядування, правоохоронні та природоохоронні органи.

        Слід зауважити, що відповідно до ст. 10 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» та ст. 15 Закону України «Про тваринний світ» до повноважень сільських,  селищних і міських  рад  у  галузі охорони, відтворення та використання тваринного світу (у тому числі мисливських тварин) належить організація та здійснення заходів щодо охорони тваринного світу та поліпшення середовища його існування. Дана норма нерідко ігнорується органами місцевого самоврядування.

        Водночас зазначаємо, що згідно ст. 20 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» з метою раціонального використання  мисливських  тварин, охорони диких тварин, а також середовища їх перебування забороняється полювання із застосуванням або використанням заборонених знарядь та забороненими способами, а саме: клеїв,  петель, капканів, підрізів, закотів, гачків, самострілів, ловчих ям; отруйних та анестезуючих принад; живих сліпих чи знівечених тварин як принад; звуковідтворювальних приладів та пристроїв, електричного обладнання для добування тварин та підсвічування мішеней, у тому числі приладів нічного бачення; дзеркал та інших пристроїв, що осліплюють тварин; вибухових речовин; з під'їзду на автомототранспорті, а також на плавучих засобах з працюючим двигуном; літаків та вертольотів; немисливської (у тому числі   військової) вогнепальної, пневматичної та іншої стрілецької зброї, а також нарізних вкладок, напівавтоматичної або автоматичної зброї з магазинами більш як на два патрони; руйнування жител тварин, бобрових загат, гнізд птахів; газу та диму; заливання нір звірів; а також: на тварин, які зазнають лиха (переправляються водою  або по льоду, рятуються від пожежі, повені тощо); на пернату дичину з нарізною  вогнепальною зброєю або з використанням набоїв, споряджених кулями і шротом діаметром більше 5мм (N 0000); на  хутрових  звірів (крім вовка, єнотовидного собаки, лисиці та  шакала) з нарізною вогнепальною зброєю калібром більш як 5,6 міліметра; на копитних тварин з використанням малокаліберної гвинтівки під патрон кільцевого запалювання або набоїв, споряджених картеччю чи  шротом; полювання з мисливськими собаками, ловчими звірами і птахами без наявності на них паспорта; полювання з дерев та мисливських  вишок без дозволу користувача  угідь.

         А відтак, відповідно до ст. 85 Кодексу України про адміністративні порушення, порушення правил полювання (полювання без належного на те дозволу, в заборонених місцях, у заборонений час, забороненими знаряддями або способами, на заборонених для добування тварин, допускання собак у мисливські угіддя без нагляду, полювання з порушенням установленого для певної території (регіону, мисливського господарства, обходу тощо) порядку здійснення полювання), яке не мало наслідком добування, знищення або поранення тварин, а також транспортування або перенесення добутих тварин чи їх частин без відмітки цього факту в контрольній картці обліку добутої дичини і порушень правил полювання та в дозволі на їх добування – карається  штрафом на громадян від 102 грн до 1020грн, на посадових осіб - від  510 грн до 1530 грн.

        Повторне порушення правил полювання (полювання без належного на те дозволу, в заборонених місцях, у заборонений час, забороненими знаряддями або способами, на заборонених для добування тварин) чи таке, яке мало наслідком добування, знищення або поранення тварин - тягне за собою накладення штрафу від 1020 грн до 2040грн з конфіскацією рушниць та інших знарядь і засобів вчинення правопорушення, які є приватною власністю порушника, та незаконно добутих об'єктів тваринного світу чи без такої або позбавлення права полювання на строк до трьох років з конфіскацією рушниць та інших знарядь і засобів вчинення правопорушення, які є приватною власністю порушника та незаконно добутих об'єктів тваринного світу чи без такої і на посадових осіб -  1530 до 2550 грн з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення, які є приватною власністю порушника та незаконно добутих об'єктів тваринного світу чи без такої.

         Згідно статті 85-1 Кодексу України про адміністративні порушення виготовлення, збут чи зберігання заборонених знарядь добування (збирання) об'єктів тваринного світу, а також збут незаконно добутої продукції - тягнуть за собою накладення штрафу від 153 грн до 357 грн з конфіскацією цих знарядь, матеріалів та засобів для їх виготовлення. Реклама чи будь-яка інша діяльність з рекламування або розповсюдження заборонених знарядь добування (збирання) об’єктів тваринного  світу крається  штрафом на громадян від 850 грн до 1700грн і на посадових осіб рекламодавця або розповсюджувача реклами - від 1700 грн до 4250 грн.

        Статтею 87 Кодексу України про адміністративні порушення передбачено, що за порушення вимог щодо охорони середовища перебування і шляхів міграції, переселення, акліматизації та схрещування диких тварин тягне за собою накладення штрафу на громадян від 510 грн до 810 грн та на посадових осіб від 510 грн до 1190 грн. За невжиття заходів щодо запобігання загибелі диких тварин, погіршенню середовища їх перебування та умов міграції або добування диких тварин, які зазнають лиха тягне за собою накладення штрафу від 850 грн до 1190 грн.

 
< Попередня   Наступна >